Er is niet veel nodig om je aan het bewegen te zetten of om gezonder te eten. Alles gebeurd in je hersenen. De motivatie om het te doen, en tegen jezelf te zeggen “ ik ga het doen” daar heb je wat meer moeite en kracht voor nodig! Hieronder 10 tips om er mee aan  de slag te gaan.

De feestdagen staan voor de deur en daarmee ook het nieuwe jaar 2018! Weer een nieuw jaar om je lang gestelde doelen te behalen of niet? Ik heb geen to do list met doelen die ik wil behalen. Wil je een doel voor jezelf stellen? Stel die dan op korte termijn en werk het uit in een plan. Dit plan kan zijn 3 keer in de week gaan hardlopen, zet dus in de agenda wanneer en de tijd. Stem je voeding daarop af! Echt een belangrijk onderdeel, waarom? Stel je komt de avond daarvoor laat thuis van werk of werkt wat langer door, je avondmaaltijd is niet optimaal. Dan ga het dat voelen als je die ochtend gaan hardlopen!

1.  

Zijn er dagen waarop je veel tijd met zitten doorbrengt? Neem ieder uur een paar minuten om tot rust te komen en even terug naar je eigen energie te gaan. 3-4 minuten ademen en aan niets te hoeven denken,

2.  

Vervang een zoete snack door een stuk fruit,

3.  

Neem de fiets naar je werk of stap een halte eerder uit om naar je kantoor te gaan,

4.  

Kook je maaltijd voor meerdere dagen, dat kost te tijd en energie en zo heb je elke dag een snelle en gezonde avondmaaltijd,

5.  

Geef jezelf elke dag genoeg pauzen en/of om even niets te doen, zonder schuldgevoelens,

6.  

Stop een uur voor bedtijd met werken aan je computer, smartphone of andere apparaten,

7.  

Drink water en kruidenthee in plaats van suikerhoudende dranken,

8.  

Vermijd het eten van snacks tijdens het TV kijken,

9.

 

10.

 

 

 

 

Maak elke dag een korte wandeling. Indien je al regelmatig loopt, voeg daar dan 5 minuten aan toe,Probeer

 

7-8 uur slaap te pakken, lukt dat niet? Neem de middag een powernap van 20-30 minuten, dat kan echt verschil maken in rust en concentratie.

 

 

 

.

Posted by tahneevanlaere

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.