Mijn voeding trends van 2017

1.Genieten en niet meer wegen en tellen,
We zijn steeds meer bezig met bewust worden van ons lijf, omgeving en wat we eten, kopen en koken. De tijd is aangebroken dat weight watchers voorbij is, het Sonja Bakker afwegen ook nog maar bij 1% voorkomt! We gaan ons leefstijl aanpassen en niet meer diëten.

“ Precies waar mijn praktijk voor staat, en ik kan je 99,9% garantie geven dat het werkt”

We realiseren ons ook steeds meer wat voeding doet met ons lichaam en welke invloeden onze voeding heeft op onze gezondheid. We maken betere keuzes daardoor en gaan niet meer zo snel mee met de hypes die ons om de oren heen vliegen.

“ Wat voor jou lichaam goed is, kan voor het lichaam van je vriendin weer helemaal niet goed zijn”

We kunnen niet perfect eten, dat hoeft ook niet. Je mag meer gaan genieten van eten en niet tot in den treuren calorieën te gaan tellen. Dat adviseer ik nooit bij mijn cliënten!!!

2.Green food!,
Groente blijft een ding, maar in 2017 wordt dat steeds een beetje minder een ding en eten we juist meer! We weten allemaal waarom het belangrijk is, dat je lichaam super blij van green food gaat worden en dat het gewoon lekker is! We eten steeds meer salades, minder zetmeel componenten. Waardoor we meer groente eten en ook meer gaan experimenteren. Door groente toe te voegen aan een shake/ smoothie (die blijven erg populair in nederland en lekker makkelijk om te maken)

Recept: Groene smoothie met kiwi en avocado
Ingrediënten:

  • 1 kiwi
  • ½ avocado
  • Handje spinazie
  • 100 ml sojamelk ongezoet (mag ook met yoghurt/ melk van amandel, rijst, soya of de koe)

Bereiding
Schil de kiwi en haal de schil van de halve avocado eraf. Doe alle ingrediënten in de mixer/blender en mix het tot een egaal mengsel.

3.Vegan life,
Volledig plantaardig eten, dat is een veganist. Dan eet je geen vis, vlees, eieren en zuivel. Zie veel jongere worstelen met voeding, lichaam en gaan soms erg ver! De helft van de veganisten zijn jonger dat 13 jaar, dit gaan er het komende jaar nog meer worden. Het is zeker niet slecht om bewust hiervoor te kiezen! Maaarrrr ga hulp zoeken van een professional, die kan je helpen met eventuele vitamine en mineralen gebrek. Zo voorkom je dat je groei en gewicht niet in gevaar komen. Gezondheid en dierenwelzijn zijn de redenen waarom we in het nieuwe jaar steeds vaker kiezen voor de vegan-lifestyle. Overigens eet niet iedereen volledig vegan, maar wel een paar keer per week. Lunchen een broodje met hummus en avocado en of een vegan salade is ook wel heel lekker!

“Zo ook zuivelvrije melk is dit jaar weer erg in beeld”

amandel- en sojamelk ken je vast al! Dit jaar zijn er weer nieuwe soorten bij gekomen: hazelnoot, pistache en romige macadamiamelk. Nog meer alternatieven voor mensen met een lactose-intolerantie of als je om andere redenen geen melk van een koe drinkt. Het ook gewoon lekker vindt, zoals ik!

4.Groente uit de zee, de nieuwe superfood? (tegenwoordig noemen we alles superfood),
Zeewier tijd is helemaal aangebroken. Ik zag het vorig jaar al veel in Thailand. Van zeewier chips tot snoepjes en andere snacks. Vond het nog lekker ook!. We kennen zeewier natuurlijk van sushi, maar het geeft een hartige smaak aan elk gerecht. Zeewier is rijk aan eiwitten en ijzer, ook nog erg gezond en een mooie vervanger of toevoeging voor vlees. Zeewier is zowel vers al gedroogd te koop in de supermarkt, de natuurvoedingswinkel en de toko.

Posted by tahneevanlaere

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.